The Transfer: A Divergent Story

the transferThe Transfer: A Divergent Story er den første i en serie på fire korte bøker. De tre neste, The Initiate, The Son og The Traitor blir gitt ut 8. juli i år. Disse handler om Four (Tobias Eaton) som er en av hovedpersonene i Veronica Roths Divergent-bøker. Gjennom disse får vi innblikk i personen og historien bak Four. I tillegg har Roth skrevet enda en kort bok, Free Four, hvor Tobias forteller kapittel 13 i den første Divergent-boken – knivkastingsscenen – fra sitt synspunkt.

Jeg leste The Transfer på lørdag etter at jeg hadde sett filmen Divergent på kino. Da kom jeg nemlig plutselig på den og at jeg egentlig hadde tenkt å lese den for lenge siden. Pluss at det er veldig lett å bli hekta på Four – han er jo drømmemannen. Også skader det jo ikke at det er Theo James som spiller han i filmen.

I hvert fall. The Transfer handler om at Tobias skal ta testen og finne ut hvilken fraksjon han hører innunder. Videre følger vi ham gjennom hverdagen hjemme hos faren og frem til han skal velge fraksjon. Han velger som kjent dauntless og vi får være med ham på hans første dag i treningen – hvor han må møte sine verste redsler og får kallenavnet sitt, Four.

Boken er veldig kort, og det er kun et kapittel som er delt inn i avsnitt. Det var kjekt å lese om hvordan det hele startet for Four og noe du absolutt bør lese, men da selvsagt kun om du har lest Divergent. Ellers tviler jeg på at du kommer til å få noe utav det.

6 thoughts on “The Transfer: A Divergent Story

  1. ohh, så utrolig spennende 😀 Ja, Four er jo en fantastisk karakter! Har kun lest Divergent, men jeg likte han allerede godt da. Så disse bøkene virket interessante 😀
    – Siri

  2. Tilbaketråkk: April – en oppsummering | Lesehesten

  3. Hvor for jeg kjøpt disse bøkene ? eventuellt e-bok? Elsker divergent, og disse virker veldig interessante ! Har lest de to første bøkene i triologien, venter på at den siste skal komme på norsk, men tror jeg kommer til å lese den på engelsk! Favoritt karakteren min er Four så disse passer meg perfekt!! ❤

  4. Tilbaketråkk: Four – A Divergent Collection | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

