Boken på vent #29

Det er tirsdag. Det er Boken på vent. Hos fantastiske Beathe. Denne uken er det påskespesial med bøker som skal leses i påsken. Min påskelektyre finner du her.

Min ventende bok idag er en som skal leses ganske raskt – allerede i løpet av april måned. Men det blir etter påskeferien for nå har jeg jo så mye fin påskekrim jeg skal gjennom. Disse øyeblikk er skrevet av Herbjørg Wassmo og nominert til Bokbloggerprisen 2013 og april er altså måneden denne skal samleses. Jeg var å hentet den på biblioteket på fredag og nå ligger den ved siden av meg på skrivebordet og venter spent. Dette er hva forlaget har å si om boken:

disse øyeblikkDisse øyeblikk er historien om et kvinneliv i vår nære norske fortid, om utdannelse og yrkesliv, om mann og barn, om kampen for å eie en flik av egen tid, om å være inntrykksvar og bråsint, åpen for verden og innestengt av egen steilhet. Det er en historie omgitt av det nordnorske landskapets raushet og harde tak. Og det er historien om den unge kvinnen som våget å bryte absolutte tabuer, og som ble en av Norges største og høyest elskede forfattere.

Ha en aldeles strålende påsketirsdag!

8 thoughts on “Boken på vent #29

  1. Denne skal jeg også lese, og jeg var tenkt å lese en krimbok etter påske også men jeg ser at det må bli denne i stedet om jeg skal få tid til å lese den for neste uke blir en travel uke for meg og jeg rekker kanskje bare å lese en bok den uken. Ha en fin påsketirsdag:-)

Legg igjen en kommentar

