Boken på vent #30

Påskeferien er over og det er på tide å komme inn i daglige rutiner igjen. Heldigvis hjelper Beathe oss med å kjøre igang Boken på vent slik hun gjør hver tirsdag. Her kan du skrive om en bok du har liggende som du har tenkt å lese og linke til innlegget ditt inne hos henne.

Min ventende bok denne uken er Hobbiten av J. R. R. Tolkien. Denne skal jeg lese i forbindelse med Back to the Classics-utfordringen jeg er med på og selvfølgelig fordi jeg har lyst å lese den. Jeg bestilte den før påskeferien så det burde ikke være mange dagene før den dumper ned i postkassen min. I Norge er det Tiden Forlag som har oversatt og gitt ut boken, og dette er hva de skriver om den:

hobbitenHobbiten Bilbo Lommelun lever stille og rolig i hula si, men en dag dukker trollmannen Gandalf opp. Trollmannen og tretten dverger vil ha med seg Bilbo på en lang og farlig ferd for å røve skatten som dragen Smaug vokter. Litt mot sin vilje blir Bilbo med på ferden, og det viser seg at han både er rådsnar og har evner som innbruddstjuv.

Jeg har sett begge hobbitfilmene som har kommet til nå pluss alle Ringenes Herre-filmene så jeg vet jo hva det går i. Men jeg gleder meg til å lese historien akkurat slik forfatteren skrev den.

Ha en super tirsdag!

8 thoughts on “Boken på vent #30

  1. Tror jeg har sett et par av Ringenes herre filmene, men ikke Hobbiten filmene. Kan tenke meg at det er kjekt å lese bøkene også. Kos deg med boken når det blir dens tur til å bli lest. Ha en fin dag!:-)

  2. Jeg så den første Hobbiten filmen, og hvis du tror boken skal være som denne kommer du til å bli skuffet. Mitt eksemplar i hyllen er en barnebok, den ble skrevet som en barnebok også. Kjempekort, tykke ark, store bokstaver og rett og slett barnslig i språket. Filmen skremte vettet av meg, (og kjedet vettet av meg) så jeg så aldri toeren. Boken er bra altså, missforstå meg rett 🙂

Legg igjen en kommentar

