En smakebit på søndag: Marekors

Det er søndag og tid for smakebiter hos Flukten fra virkelighetenJeg lastet ned Audible, lydbokappen til amazon, forrige søndag og har falt helt for den. To lydbøker har jeg vært igjennom den siste uken (som er like mange lydbøker jeg har vært igjennom til sammen i mitt liv) og den neste ligger klar å venter på meg. Hvem skulle ha trodd det?

I hvert fall har det gjort at Jo Nesbøs Marekors som jeg begynte på siste helg har fått lide og nesten ikke blitt tatt i. Så den har jeg tenkt å komme litt lenger på idag. Og jeg med å gi en smakebit fra den:

marekors«Lyden bærer som sagt godt over sånne gårdsrom,» sa Ruth. «De har soverommet mot bakgården de også».

«Dere kunne høre at de kranglet?»

«Ikke kranglet.»

De så på Harry med megetsigende miner. Det gikk et par sekunder før han skjønte hva de mente og til sin irritasjon merket at han rødmet.

Og med det ønsker jeg deg en riktig trivelig søndag 🙂

15 thoughts on “En smakebit på søndag: Marekors

  1. Jeg husker nok ikke bøkene om Harry Hole fra hverandre, men jeg vet jeg har lest den. Artig smakebit som fikk meg til å småhumre. Ha en fin fin søndag!

  2. Jo Nesbø har jeg ikke lest noe av ennå, men har vært borti Doktor Proktors prompepulver-bøkene. Kanskje på tide jeg også får innsikt i hans krimbøker! Takk for artig smakebit 🙂

Legg igjen en kommentar

