Boken på vent #31

the adventures of sherlock holmesDet er tirsdag og Boken på vent hos Beathe. Jeg har en stor, flott, lærinnbundet samlebok med alt Sir Arthur Conan Doyle har gitt ut om Sherlock Holmes. Inni den har jeg nå kommet til bok nummer tre, The Adventures of Sherlock Holmes, som også er min bok på vent denne uken.

The Adventures of Sherlock Holmes består av tolv kortere historier som originalt ble publisert hver for seg i Strand Magazine mellom juli 1891 og juli 1892. Boken med alle tolv historiene ble utgitt i oktober 1892 (Kilde: Goodreads).

Boken inneholder disse historiene:

  • A Scandal in Bohemia
  • The Adventure of the Red-Headed League
  • A Case of Identity
  • The Boscombe Valley Mystery
  • The Five Orange Pips
  • The Man with the Twisted Lip
  • The Adventure of the Blue Carbuncle
  • The Adventure of the Speckled Band
  • The Adventure of the Engineer’s Thumb
  • The Adventure of the Noble Bachelor
  • The Adventure of the Beryl Coronet
  • The Adventure of the Copper Beeches

Har du lest eller planlegger å lese noe av Sherlock Holmes?

 

20 thoughts on “Boken på vent #31

  1. Jeg har planer om å lese Sherlock Holmes, men det har bare ikke blitt til … Er så mye annet som frister! Men jeg har jo veldig sansen for denne mannen, så det er vel på tide med litt skjerpings snart 🙂
    Ha en glad dag 🙂

  2. The Adventures of Sherlock Holmes står på vent i bokhylla mi. Jeg har lånt den på biblioteket og hvis jeg bare kan få ha den litt lenger, så skal jeg klare å lese den og 🙂 Ønsker deg en fin dag!

  3. Jeg liker Sherlock veldig godt. Filmen jeg så var veldig god, og det var først da jeg virkelig fikk forståelse for personligheten hans. Denne boken har jeg veldig lyst på, får ønske meg den til bursdagen 🙂

Legg igjen en kommentar

