April – en oppsummering

Vi skriver mai måned og det er på tide å oppsummere måneden som gikk. April førte med seg påskeferie og tradisjonell påskekrim. Jeg leste faktisk for første gang i år krim i påsken etter at jeg fant ut hvorfor vi har denne særnorske påskekrimtradisjonen. I tillegg oppdaget jeg Audible, Amazon sin lydbokapp. Og jeg som aldri har klart å få helt taket på mediet lydbok, var plutselig frelst. I skrivende stund er jeg godt på vei i min tredje lydbok på litt over en uke og har faktisk en langsiktig plan over hvilke bøker jeg vil lese på lydbok. Hvem skulle trodd det.

Leste bøker
Sønnen , Jo Nesbø
The Transfer: A Divergent Story, Veronica Roth
Mapuche, Caryl Férey
The Sign of the Four, Sir Arthur Conan Doyle
Reflected in You, Sylvia Day
Entwined with You, Sylvia Day
Graceling, Kristin Cashore

Syv leste bøker skal jeg absolutt si meg veldig fornøyd med. Det er det beste hittil i år også ligger jeg faktisk i følge Goodreads to bøker foran skjema for å nå målet mitt på 52 leste bøker i år 😉

Påbegynt
Marekors, Jo Nesbø

Stakkars Marekors får virkelig lide av at jeg er nyfrelst lydbokleser. Men i løpet av mai måned blir den definitivt ferdiglest!

Månedens favoritt
Sønnen av Jo Nesbø går av med seieren for beste leste bok i april. Jeg koste meg i Nesbøs nye univers 🙂 Og hakk i hel kommer The Transfer som er en kort bok tilhørende Divergent-serien hvor vi møter Four i tiden der han skulle velge fraksjon.

Leseplaner for mai
Vel, Disse øyeblikk har ligget på skrivebordet mitt siden før påsken med en klar plan om å leses før april var omme. Slik blir det ikke, men den skal absolutt leses i løpet av mai. Også skal jeg selvsagt lese ferdig Marekors og i tillegg blir det flere lydbøker på Audible 😉

Ha en fantastisk mai måned! 🙂

 

 

12 thoughts on “April – en oppsummering

  1. Jeg er misunnelig på dere som leser engelsk med slik letthet. Jeg leste noen engelske bøker i 2013 og så mistet jeg motivasjonen. Disse øyeblikk har heller ikke jeg lest. Leste en del Wassmo bøker for en del år tilbake, men syntes ikke boken om Dina var allverdens. Lykke til med mai måned, Artig når man oppdager noe nytt som man faller for som du har gjort med lydbøkene.

    • Jeg foretrekker å alltid lese bøker på originalspråket (såfremt det er et språk jeg kan selvsagt) og da blir det mye engelsk. Det hele begynte når med Harry Potter-bøkene, da jeg ikke klarte å vente til den norske oversettelsen kom og begynte å lese på engelsk. Siden den gang har jeg likt å lese på engelsk 🙂

  2. Skulle gjerne vært flinkere å lese engelsk. Får snope meg noen bøker når jeg er i London i juni, sånn at jeg får press på meg. Sønnen og Mapuche har jeg også lest, begge veldig bra selv om det var Sønnen jeg hadde størst forhåpninger til. Gled deg til Wassmo, den er nydelig. Ha en kjempefin 1 mai!

  3. Liker at du har kasta deg over Audible. Min planlegging så langt er George RR Martins bøker på lydbok, elles går det i tilfeldige valg. «Sønnen» og «Mapuche» står på mi TBR-liste, men eg har fått krimoverdose, så då får det vente:-)

    • Jeg har også lurt på om jeg skal ta Martin på lydbok, men så har jeg akkurat kjøpt hele «A Song of Ice and Fire»-serien i papirbok, og man trenger jo ikke akkurat å kaste penger ut av vinduet heller 😛

  4. Mapuche var toppers. Ellers skulle jeg osgå ønske at jeg leste engelsk lettere.. Jeg kan lese engelsk, men det krever litt mer av meg, og vil jeg slappe av med en bok velger jeg norsk. Ha en fin mai.:)

  5. Ser ut som vi har lest like mange bøker 🙂 Spent på hvordan du likte Graceling. Jeg likte den ikke så godt. Den hadde et godt utganspunkt, men så dalte det nedover.

    Og jeg er godt i gang med Mapuche.

    Kos deg videre med ny lesemåned:)

  6. Håper du får en flotters måned 🙂 Gratulerer med å ha slått rekord denne måneden! Selv leste jeg også Jo Nesbø, de to første bøkene om Harry Hole. Ble dessverre litt skuffet, for jeg hadde forventet at de skulle være litt bedre. Håper bøkene blir bedre etter hvert.

    – Siri

Legg igjen en kommentar

