En smakebit på søndag: Graceling

God søndag folkens! Jeg har akkurat kommet hjem fra London. Fy søren, som jeg elsker London. Hvilken fantastisk by! Idag skinner sola og jeg skal i konfirmasjon. Det blir nok en bra dag. Men først har jeg jo flere dager å catche up på i bokblogglandia. Og jeg starter med En smakebit på søndag hos Mari med bloggen Flukten fra virkeligheten. Her kan man skrive et innlegg med en smakebit fra boken man leser akkurat nå også linke til det inne hos henne. En super måte å oppdage nye bøker og bokblogger på.

Min smakebit idag kommer fra Graceling som er skrevet av Kristin Cashore. Denne leser jeg som lydbok på Audible, Amazon sin fantastiske lydbokapp. Og smakebiten kommer fra en spennende scene jeg hørte et par tusen meter over Nordsjøen igår kveld:

gracelingAnd how many arrows in the horses neck and side she didn’t try to count, for suddenly pebbles were spraying over the cliff edge, the horse was slipping and the hole path was sliding under its panicked hoves. She screamed Poes name inside her mind and ran. He raised his head and his eyes flashed into hers. The horse shrieked and struggled madly for ground to stand on, but she couldn’t reach him in time.

 

13 thoughts on “En smakebit på søndag: Graceling

  1. Kan tenke meg at du hadde en fin London tur 🙂 Har denne boken på norsk men vet ikke helt når det blir til at jeg leser den. Blir spennende å høre hva du syntes om den. Ha en fin søndag:-)

  2. Det var en spennende smakebit. Jeg har også lyst til å lese denne boken kjenner jeg 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

  3. Så morsomt at du hører samme bok som jeg skriver om i dag! Kanskje jeg skal prøve meg på engelsk lydbok jeg også, istedet for å vente på bok nummer to som kommer på norsk til høsten?

  4. Tack för en intressant smakbit! Kul att den finns som ljudbok. Jag lyssnar mycket på ljudböcker.
    London är en underbar stad. Ska nog dit i sommar! 🙂

  5. Ja, London er en fantastisk by skjønt jeg har vært der bare en gang og det var i 1999 (eh …). Men husker at jeg elsket den atmosfæren i London. Det gammeldagse og det andektige i real blanding.

    Leste den boka nå nettopp og må si jeg ble litt skuffet. Er spent på din mening om den, og håper du liker den bedre enn det jeg gjorde 🙂

  6. London är en fantastisk stad. Så mycket att se och göra. Längtar dit rejält just nu. 🙂 Graceling står oläst i bokhyllan här hemma. Får se när jag känner för den. Ha en trevlig söndagskväll.

Legg igjen en kommentar

