Bokomtale: Reflected in You

reflected in youForfatter: Sylvia Day
Forlag: Min: Brilliance Audio. Papirversjonen: Berkley.
Utgitt: 2012
Kilde: Lydbok, kjøpt.
Lengde: 10 timer og 19 minutter.
Innleser: Jill Redfield

Historien om Eva og Gideon fortsetter der vi forlot dem i forrige bok (Bared to You). De er to karakterer med mye og voldsom historie og selv om de elsker hverandre er det vanskelig å ha et fungerende forhold. Eva er sjalu av natur og Gideons eksforlovede, Corinne, bruker det for det det er verdt. Samtidig prøver Gideon og løse en krise uten at Eva får vite noe. Det er duket for en berg- og dalbane av følelser og dramatikk i denne boken.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes litteratur av denne typen er særlig dyp. Så hva er det da som gjør den så fengslende? Når jeg først begynner å lese denne boken klarer jeg nesten ikke stoppe. Jeg leser hvert eneste ledige minutt og gir meg ikke før boken er ferdiglest. Og heller ikke da, for neste bok i serien ligger selvsagt klar og venter på meg.

Altså, det er jo erotikk – man kan vel ikke benekte at det gjør det spennende. Men jeg liker også å lese om andres hverdag. Lese hvordan andres liv er, slike liv som like gjerne kunne vært mitt. Misforstå meg rett, jeg mener, jeg kunne aldri levd i Harry Potter sin verden, uansett hvor mye jeg måtte ønske det (eller kunne jeg nå det?). Men å kunne drømme seg bort i andres liv, som finner sted i den virkelige verden vi lever i, det er noe der. Så selv om chikc-lit ikke er særlig dypt, så gir det en flukt fra virkeligheten.

Nei, nå ble det mye rot og snakk her. Poenget er – likte du forrige bok, kommer du til å like denne også. Kjøp den!

One thought on “Bokomtale: Reflected in You

  1. Tilbaketråkk: April – en oppsummering | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

