En smakebit på søndag: Disse øyeblikk

disse øyeblikkDet er søndag og tid for smakebiter hos Flukten fra virkeligheten. Her kan du lage et innlegg med en smakebit fra boken du leser akkurat nå og linke til. En fantastisk måte å oppdage nye bøker på eller kanskje få et gjenmøte med en bok du allerede har lest.

Min smakebit denne søndagen kommer fra Disse øyeblikk av Herbjørg Wassmo. Det er en bok jeg egentlig hadde tenkt å lese i april, for det var da denne skulle samleses i forbindelse med Bokbloggerprisen. Men hallo – bedre sent enn aldri, eller hva? Her kommer i hvert fall smakebiten:

Senere skal hun selv inn i skolen og tenke på hvilken tulling av et menneske som har funnet på at unger skal ringes inn og ut? Tror man at folk er roboter som reagerer positivt og lærelystent på høy varsellyd?

Jeg er i skrivende stund på hytta og her er det strålende sol fra skyfri himmel og etparogtjue varmegrader. Og jeg har en plan for dagen: Ligge på brygga og lese. Det blir en digg dag 🙂

 

21 thoughts on “En smakebit på søndag: Disse øyeblikk

  1. Å ja, denne boken er så fin. Håper du får nyte dagen i solen, her i trøndelag er det kaldt og overskyet i dag, men vi skal være inne å feire konfirmasjon, så det gjør kanskje ingenting 🙂

  2. Åh jeg misunner deg dagen din! Skulle ønske jeg også kunne ligge i solen og kose meg 🙂 Denne boken har jeg veldig lyst til å lese! Den virker kjempebra! 🙂

  3. Å ligge på brygga og lese høres perfekt ut. Jeg la meg ut på terrassen for å lese men det var så varmt at det ble å sløve i sola istedenfor 🙂 Denne boken har jeg stående i bokhylla og den skal jeg absolutt lese. Jeg liker veldig godt måten Wassmo skriver på. Ønsker deg en fin søndagskveld!

Legg igjen en kommentar

