Boken på vent #33 – Sommerlektyre

Det er tid for Boken på vent hos Beathes Bokhylle, og denne tirsdagen vil hun at vi forteller om noen av bøkene vi har på listen over sommerlektyre. Jeg har ikke leseplanene helt klare for sommeren enda, men her kommer noe av det jeg har veldig lyst å lese:

Jeg har nylig kjøpt hele A Song of Ice and Fire-serien av George R. R. Martin, både fordi jeg har hørt det skal være bra bøker og fordi jeg har så innmari lyst å se tv-serien Game of Thrones, men ikke vil se den før jeg har lest bøkene. Så denne sommeren skal jeg altså endelig få startet på serien, og da med Game of Thrones, som er første bok ut.

En annen serie jeg har begynt på er The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Her har jeg lest de to første bøkene, City of Bones og City of Ashes. I sommer skal jeg lese i hvert fall tredje bok, City of Glass, og forhåpentligvis flere også.

Så skal jeg lese Hobbiten av J. R. R. Tolkien, The Fault in Our Stars av John Greene også skal jeg begynne å lese pensumet jeg får til høsten, fordi jeg liker å ligge litt på forskudd.

Så som dere ser har jeg mer eller mindre en strålende sommer foran meg 🙂

15 thoughts on “Boken på vent #33 – Sommerlektyre

  1. Huff … føles ut som jeg er den eneste i verden som ikke leser A game of thrones og ikke har sett serien. Er spent på hva du syns om bokserien når du begynner på den.

  2. Nå hadde jeg lyst til å begynne kommentaren min med bare Ah og Å! 🙂 Jeg har lest de tre første i The Mortal Instruments og har nr 4 her (Så du forresten filmen? Den var grusom!). Hobbiten har jeg lest flere ganger, men Game of Thrones har jeg ikke fått begynt på. Jeg har bøkene her, men ble litt satt ut av mengden navn da jeg forsøkte å begynne på dem, så nå ser jeg tv-serien og er godt igang med sesong 4. Men planen er å lese bøkene også.
    Jeg har valgt ut tre fantasybøker til sommerlitteraturen; Lanark av Allas Dair Gray, Herr Kristoffs arv av Chris Columbus og Ned Vizz, og Landet under isen 2: Dødeboka av Lars Mæhle. Jeg håper at det skal være gode bøker til sommerferien 🙂 Ønsker deg en fin sommerdag!

    • Noen av de der har jeg ikke hørt om så de skal jeg jammen sjekke ut 🙂 Ja jeg synes City of Bones filmen var temmelig ute i forhold til boken, men når jeg bare aksepterte det syntes jeg den var veldig bra 🙂

  3. Oi så flink du er! Det ser ut som om du skal begynne på mange gode bøker. Jeg har lest del 1 av den første boken av game of thrones på norsk, men aner ikke når jeg skal fortsette. Synes det var ganske bra, men veldig tungt også. City og Glass holder jeg også på med 😛 Jeg begynte vel på den i januar eller noe (jeg er så treig). Satser også på å få lest den i sommer 🙂

  4. Det ser ut som du har en fin lesesommer foran deg her, Har bare lest første bok i City serien og har de to neste liggende så det er ikke helt umulig at de blir lest i løpet av sommeren. Kos deg med lesingen 🙂

  5. Håper sommeren bli lang, for skal si du har mye lesestoff å ta av. Jeg har alle Game of Throne bøkene her, men det er min mann som leser dem, ikke jeg 🙂 Min Hobbiten er lest, men hvis din versjon er den som ligger til grunn for filmen, så er den sikkert ganske annerledes enn den opprinnelige boken som er en barnebok.

    • Hehe, ja nå tviler jeg vel på at jeg kommer igjennom hele A Song of Ice and Fire, men en plass må man jo begynne 😉 Blir nødt å sjekke ut dette med Hobbiten – visste ikke at det var forskjellige versjoner :S

  6. Herlig å ha mange gode bøker på vent 🙂 Disse bøkene er ikke helt min sjanger, men heller mannen&sønnen i husets favoritter. Håper du får lest akkurat så mange som du ønsker 🙂

  7. Så herlig header, elsker hav som glitrer i solen. Er jo så vakkert! Fin liste med bøker. Morsomt, du er kommet like langt i The Mortal Instrument serien som jeg, skal forhåpentligvis også snart begynne på tredje boken. Gleder meg liker bøkene veldig godt, filmen var godt under middels god, men man måtte jo se den. Første gang jeg så den var jeg ganske fornøyd for forventningene var lave, men så, så jeg den en gang til, da falt den kraftig, synd. A Song of Ice and Fire-serien har jeg også hatt lenge planer om å lese, men blir liksom ikke til at jeg starter. Litt irritert da over at de ikke bruker de originale navnene i de oversatte bøkene, kommer til å bli forvirrende siden jeg ser serien på tv. Hobbiten av J. R. R. Tolkien og The Fault in Our Stars har jeg lest, og jeg likte begge veldig godt:) Gleder meg til The Fault in Our Stars kommer på kino snart. Kos deg med alle bøkene og pensum lesningen, da blir det to av oss som må lese litt pensum i sommer:) Ha en fin kveld!:)

    • Godt å høre at det ikke bare er jeg som blir sittende med pensum i sommer! Jeg MÅ jo ikke lese da, men jeg synes det er greit å ligge litt på forskudd når semesteret starter i august 😉 Headeren har jeg fotografert nede på hytta, vi kan kjøre båt rett ut i havgapet og jeg bare elsker å sitte å se utover horisonten og tenke på alt som er der ute 🙂

  8. A Song of Ice and Fire-serien kunne jeg også tenke meg å lese, tv-serien Game of Thrones er jo superspennende! «Hobbiten» likte jeg godt så den kan du glede deg til 🙂

Legg igjen en kommentar

