Nytt i hylla #12

Ok, så har jeg kjøpt mange bøker siden forrige nytt i hylla-innlegg, alt for mange. Men for å ikke få alt for dårlig samvittighet overfor lommeboken, trærne i Amazonas og alt det der, så hopper vi bare glatt over dem og introduserer det aller nyeste gliset: 1001 Books you must read before you die.

Det var Tine som brutalt opplyste meg om at enhver bokelsker med respekt for seg selv burde eie denne boken. Ok, så legger jeg ord i munnen på henne, hun strengt tatt bare nevnte boken i et innlegg, og jeg bestemte meg for å kjøpe den med en gang. Uansett, Book Depository leverer, og lørdag dumpet boken ned i postkassen min.

1001 books you must read before you die

Dette er altså den (foreløpig) nyeste utgaven som kom i 2012. Så vidt jeg vet er dette den fjerde versjonen. Noen bøker har blitt fjernet og noen bøker har blitt lagt til i løpet av oppdateringene. Det finnes også en egen 1001-app som jeg har på telefonen min. Her kan du velge hvilken av utgavene du vil bruke eller om du vil ha den komplette listen, som da inneholder alle bøkene som noen gang har vært på listen.

Har du 1001 Books you must read before you die i bokhyllen din?

4 thoughts on “Nytt i hylla #12

  1. Så kjekt at jeg kunne inspirere deg til å kjøpe 1001 da, håper jeg ikke var for brutal 🙂 Det er nesten så jeg har lyst på en ny versjon selv, men har bestemt meg for å holde meg til min gamle. Spent på å høre hvilken bok som blir den neste du vil lese fra 1001, og hvor mange du allerede har lest. For jeg regner med du allerede har talt deg gjennom hele boken?

    • Klart jeg har talt meg gjennom boken 😉 Og oppdaget at jeg har lest overraskende få bøker, men det er flere jeg har planer om å leste, også fikk jeg et par sånne «åja, er det en bok?», hehe 😉

  2. Jeg har ikke kjøpt meg boken ennå, men kommer nok til å gjøre det en gang. Jeg regner med at det står litt om bøkene også, ikke bare tittel og forfatter? Godt å se at også andre ble inspirert av innlegget til Tine:-)

Legg igjen en kommentar

