Boken på vent #34

Hver tirsdag arrangerer Beathes Bokhylle Boken på vent. Her kan du fortelle om en bok du har tenkt å lese og linke til innlegget ditt inne hos henne. En fin måte å oppdage nye bøker på. I tillgg feirer Beathe sitt Boken på vent innlegg nummer hundre idag med en giveaway. Gratulerer!

Igår leste jeg ut Marekors av Jo Nesbø, som er den femte Harry Hole-boken. Så idag synes jeg det er på sin plass å presentere bok nummer seks som denne ukens bok på vent, Frelseren. Dette er hva forlaget har å si om boken:

frelserenUnder en førjulskonsert på Egertorget i Oslo blir en soldat i Frelsesarmeen drept. Dagbladet har fotografert en mulig gjerningsmann, men identifikasjonsekspert Beate Lønn forvirres av at ansiktet forandrer seg fra bilde til bilde. Førstebetjent Harry Hole settes på jakten etter mannen uten ansikt, og mens Oslos borgere ønsker hverandre fredelig jul, forvandles byens forfrosne gater gradvis til et krigslandskap. For dette er en jakt på liv og død. Mest død…

De siste ukene har vi hatt usedvanlig varmt og godt vær her på vestlandet, og idag skal det jammen toppe seg med hele 27 (!) grader i midt på dagen. Det hele skal selvsagt ledsages av lyn og torden og en hel haug med regn, men hallo. Nærmere 30 enn 20 grader – det er jammen ikke ofte! Og selv om jeg synes tordenvær er litt skummelt så synes jeg vær generelt er ganske fasinerende også. Men husk å ta med paraply hvis du bor på vestlandet idag, for solen som er ute nå, den kommer til å forsvinne 😉

Hvor mange Harry Hole-bøker har du lest?

15 thoughts on “Boken på vent #34

  1. Jeg har ikke lest noen enda (det er skamfullt), men denne boken har jeg faktisk med meg i kofferten. Forhåpentligvis blir den lest i løpet av sommeren 🙂

  2. Føler på meg at jeg kommer litt i «Nesbø-modus» til høsten(svaret mitt er null) Når jeg ser ut nå så kan jeg ikke forstå at det skal begynne å regne i dag, så vi kan jo bare håpe at de tar feil….Ønsker deg en strålende fin dag 🙂

  3. Jeg har lest alle Nesbø bøkene. Til og med den siste, Sønnen (som selvfølgelig ikke er en Harry Hole bok). Jeg elsker Harry Hole og synes det var trist serien om han sluttet. Men den var på en måte utskrevet og følte jeg. Den siste boken ga hvertall en fin avsluttning.
    Jeg var i Stavanger en tur i dag og der var det 26,5 grader så det ble veldig nærme 🙂 Her er det «bare» 23, men det blåser veldig, så det er ikke så deilig å sitte ute.
    Men da passer det jo forsåvidt godt med en blogge-dag 🙂 Håper dagen din blir solfylt og god!

  4. Har bare lest 4 og det er jo litt trist å tenke på når man er en Harry Hole fan:) Har også hatt lenge planer om å lese noen av de første bøkene om han, men det må bli litt sånn etterhvert. Har da nydelig vær her i Trondheim idag, nesten litt synd man er klistret til datamaskinen inne, men det skal jeg gjøre noe med når kursdagen er over. Skal ut å nyt:) Kanskje til og med kjøp meg en is:) Kos deg med boken!:)

    • Jeg har akkurat hatt en is, og selv om det regner nå er det så varmt at det var veldig deilig 🙂 Jeg har hørt flere som har lest noen av de siste bøkene som sier de forstod enda mer etter å ha lest de første, så jeg anbefaler å gjøre det 🙂

  5. Jeg har kun lest snømannen av Nesbø og den var kjempe bra. Har og hørt på doktor Proktors prompepulver sammen med min 7 åring 🙂 Har et par av hans bøker stående på vent i bokhylla

Legg igjen en kommentar

