Bokomtale: City of Glass

Her kommer en relativt kort omtale om City of Glass, tredje bok i Cassandra Clares serie The Mortal Instruments. Grunnen til at den blir kort: Det er over en uke siden jeg leste den ferdig og jeg har lest neste bok i serien i mellomtiden, så ja, du vet, korttidsminne… Men omtale skal det bli!

city of glassForfatter: Cassandra Clare
Forlag: Walker Books Ltd
Utgitt: 2009
Kilde: Pocket, kjøpt, 416 sider

Om boken
To save her mother’s life, Clary must travel to the City of Glass, the ancestral home of the Shadowhunters – never mind that entering the city without permission is against the Law, and breaking the Law could mean death. To make things worse, she learns that Jace does not want her there, and Simon has been thrown in prison by the Shadowhunters, who are deeply suspicious of a vampire who can withstand sunlight.

As Clary uncovers more about her family’s past, she finds an ally in mysterious Shadowhunter Sebastian. With Valentine mustering the full force of his power to destroy all Shadowhunters forever, their only chance to defeat him is to fight alongside their eternal enemies. But can Downworlders and Shadowhunters put aside their hatred to work together? While Jace realizes exactly how much he’s willing to risk for Clary, can she harness her newfound powers to help save the Glass City – whatever the cost? (Kilde: Goodreads)

Hva syntes jeg?
Jeg har gitt denne boken fire (av fem mulige) stjerner på Goodreads. Altså – jeg likte den godt. Forfatteren holder spenningen oppe stort sett gjennom hele boken. På slutten hater jeg forfatteren noe helt intenst en liten stund (hvorfor skal jeg ikke si her, for det ville være en megaspoiler), men hun redder seg fint inn igjen. Bør absolutt leses!

3 thoughts on “Bokomtale: City of Glass

  1. Tilbaketråkk: Mai og juni – en oppsummering | Lesehesten

  2. Har kun lest første boken og litt av andre bok. Men bra at du likte den så godt, men nå uroer jeg meg for avslutningen på denne 😮 Neeeei

    – Siri

Legg igjen en kommentar

