Ti klassikere jeg har lyst å lese

Top ten Tuesday blir arrangert av den engelskspråklige bloggen The Broke and the Bookish hver tirsdag. Denne uken er temaet topp ti klassikere du har lest eller vil lese. Jeg må skammelig nok innrømme at jeg vet ikke engang om jeg har lest ti klassikere. Så da blir det den andre varianten.

  1. Oliver Twist, Charles Dickens
  2. Mansfield Park, Jane Austen
  3. The Hobbit, J. R. R. Tolkien
  4. Journey to the Center of the Earth, Jules Verne
  5. All Quiet on the Western Front, Erich Maria Remarque
  6. Jane Eyre, Charlotte Brönte
  7. Breakfast at Tiffany’s, Truman Capote
  8. Gone with the wind, Margaret Mitchell
  9. Sense and Sensibility, Jane Austen
  10. The Hound of the Baskervilles, Sir Arthur Conan Doyle

Har du lest noen av disse?

6 thoughts on “Ti klassikere jeg har lyst å lese

  1. Jane Eyre er ei bok eg kan ta opp, lese eit avsnitt og legge vekk igjen. Totalt forelska i den boka! ❤ Sense and Sensibility liker eg og godt, og Tatt av vinden er ikkje så tung som mange vil ha det til. Scarlett O'Hara er bare så utruleg sjølvopptatt, og kan ho ikkje bare fatte og begripe at det er Rhett Butler ho skal ha! Lykke til med klassikerne!

Legg igjen en kommentar

