Boken på vent #36

Endelig er Beathe tilbake med Boken på vent – det har vært et savnet innslag nå i sommer. I Boken på vent kan man lage et innlegg om en bok man har liggende som man har tenkt å lese og linke til innlegget inne på Beathe sin blogg.

city of heavenly fireMin bok på vent denne uken er den sjette og siste boken i Cassandra Clares serie The Mortal Instruments, City of Heavenly Fire. Den dumpet ned i postkassen forrige uke (i tidenes mest spesielle innpakning fra Belgia – mer om det en annen gang) og står nå på vent i min provisoriske feriebokhylle.

Jeg ga ikke akkurat strålende kritikker til den forrige boken, City of Lost Souls. Og jeg tror mye av grunnen til det var at jeg leste nummer tre, fire og fem på rappen. Litt avstand mellom bøkene hadde nok gjort seg. Så City of Heavenly Fire skal få vente litt til, men bare litt 😉

Fra bokens bakside:

Sebastian Morgenstern is on the move, systematically turning Shadowhunter against Shadowhunter. When one of the greatest betrayals the Nephilim have ever known is revealed, Clary, Jace, Isabelle, Simon and Alec must flee – even if their journey takes them deep into the demon realms, where no Shadowhunter has set foot before, and from which no human being has ever returned. Love will be sacrificed and lives lost in the thrilling and long-awaited final instalment of the bestselling and acclaimed Mortal Instruments.

Jeg håper boken er bra – spennende skal det i hvert fall bli å se hvordan denne serien ender. Ta gjerne turen innom Beathe for å lese om flere ventende bøker. Jeg finner alltid nye bøker jeg må sette på leselisten min der 😉

Ha en strålende sommertirsdag!

5 thoughts on “Boken på vent #36

  1. Ja,litt tid mellom bøkene i en serie kan gjerne være lurt det, ellers kan det fort bli litt mye og man går litt smålei. Det er kjekt å høre at spalten har vært savnet men nå er den tilbake. jeg håper at du har hatt en fin sommer så langt.

  2. Ooh jeg er skikkelig spent på hvordan denne ender! Skjønner godt at du tar deg en liten pause før du begynner på den. Jeg leste 3 og 4 etter hverandre og synes det var mer enn nok 😛

  3. Jeg er sånn som liker å lese bøker på rappen, men det er ikke alltid det lar seg gjøre. Problemet mitt er at jeg glemmer så lett, og bruker for mye tid på å nøste opp tidligere hendelser.
    Fortsatt god sommer 🙂

Legg igjen en kommentar

