Boken på vent #37

Herlighet som tiden flyr! Innimellom skole og jobb og null lesing finner jeg det utrolig fasinerende hvordan døgnet på et eller annet vis klarer å sluke alle 24 timene uten at jeg får det med meg. Skolestart og jobbstart er travelt med andre ord 😉 O, du skjønne august!

Men selv om de siste tirsdagene har klart å gå meg hus forbi, har jeg i hvert fall fått med meg at det er tirsdag idag. Og tirsdag betyr Boken på vent hos Beathe.

Min ventende bok idag er The Graveyard Book av Neil Gaiman. Helt ærlig så fattet jeg interesse av den på grunn av omslaget – det er så fantastisk flott! Og da jeg undersøkte den nærmere fant jeg ut at jeg ville lese den. Fra Goodreads:

the graveyard bookNobody Owens, know to his friends as Bod, is a perfectly normal boy. Well, he would be perfectly normal if he didn’t live in a graveyard, being raised and educated by ghosts, with a solitary guardian who belongs to neither the world of the living nor the world of the dead.

There are danger and adventures for Bod in the graveyard: The strange and terrible menace of The Sleer; a gravestone entrance to a desert that leads to the city of ghouls; friendship with a witch, and so much more.

But it is in the land of the living that real danger lurks, for it is there that the man Jack lives and he has already killed Bod’s family.

 

 

10 thoughts on “Boken på vent #37

  1. Det er en fantastisk fin bok! Jeg har lest den både på norsk og engelsk (to ganger, tror jeg). 🙂 Jeg er en stor fan av Neil Gaiman og dette er en av hans beste bøker. Ønsker deg en fin dag!

  2. Jeg har lest boka på norsk, og jeg elsket den! Du burde virkelig glede deg 🙂 Neil Gaiman skriver fantastisk, og bøkene hans er virkelig verdt å sjekke ut. Selv har jeg lest Coraline, Kirkegårdsboken og The Ocean at the End of the Lane. Fantastiske bøker!

  3. Jeg har lest The Ocean… i sommer, men ble ikke så veldig begeistret. Det er litt for fantastisk for meg, men jeg har hørt at mange liker denne boken veldig godt. Enig med deg at coveret er kult!

  4. Spenstig omslag, men eg har vegring i forhold til sjangeren. Men på eit eller anna tidspunkt skal eg prøve meg på ei fantasybok – vert kanskje overraska…? Ser av kommentarane at du sikkert har noko å gle deg til 🙂

  5. Denne kan du bare glede deg til!
    Leste den på norsk i 2010 og leste den på engelsk nå tidligere i august. Magisk historie så du har noe å glede deg til 🙂

Legg igjen en kommentar

