Okay? Okay.

the fault in our starsThe Fault in Our Stars har tatt verden med storm. Sjekker du hashtagen #booknerd eller lignende på instagram er annenhvert bilde lik overskriften til dette innlegget (ok, det er ikke så galt, men si hvert tiende til tjuende bilde da). I tillegg har boken nylig kommet på verdens og Norges kinoskjermer. Jeg kjente så absolutt behovet for å finne ut hva dette var for noe, og her kommer konklusjonen:

Tittel: The Fault in our Stars
Forfatter: John Green
Kilde: Kjøpt, pocket, 313 sider

Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel’s story is about to be completely rewritten. (Bokens bakside)

Okay, jeg skjønner hvorfor «alle» digger denne boken. Det er ikke så lett å skrive noe om denne boken uten å risikere å røpe for mye hva den handler om. Den er søt, jeg gråt litt og den ble utlest på null komma svisj – alt som for meg kjennetegner en god bok. Språket og layouten er lettlest og forfatteren tar tak i leseren fra starten av og holder deg der til siste setning. Kommer jeg til å se filmen? Oh yes. Anbefaler jeg deg å lese denne boken? Oh yes.

3 thoughts on “Okay? Okay.

  1. Har lest den jeg også, men ble dessverre ingen fan 😦 Syns den var litt oppskrytt og jeg er ikke en som gråter av bøker/film. Det var en helt grei bok, men ikke mer enn det 🙂

    • Jeg kan se den, og det er sikkert andre som synes det samme. Må innrømme at jeg trodde det skulle være litt mer handling i boken, men jeg fallt nå for den allikevel jeg 😛

  2. Tilbaketråkk: Boken på vent #38 | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

