En smakebit på søndag: Råta

råtaVi skriver første søndag i oktober og høsten er i full anmarsj (om man ser bort fra det faktum at det var 16 grader i natt selvfølgelig). Høsten er den årstiden hvor det er så godt å krølle seg sammen i en god stol under et varmt teppe med en god bok og høre på at vinden uler utenfor og regnet pisker mot ruta. Akkurat det skal jeg gjøre idag (bortsett fra at jeg er litt usikker på om det skal regne, men man kan jo late som i alle fall) for jeg har FRI! De tre bokstavene har jeg ikke sett for ofte så langt i høst så de skal nytes til det fulle.

Og de skal nytes sammen med boken Råta av Siri Pettersen. Det er bok nummer to i serien Ravneringene. Den første boken, Odinsbarn, leste jeg i fjor høst og fallt pladask, så jeg har vært så heldig å få tilsendt et forhåndseksemplar av Råta som blir utgitt senere denne måneden, faktisk er det slippfest for boken førstkommende fredag.

Han stakk tennene i lomma og gransket åstedet. Ingen vinduer. Ingen kameraer. Ingen mennesker. Han var trygg. Asfalten glinset. Regnet trommet mot containerlokket. Stefan dro hånden gjennom vått hår. Han stakk tangen tilbake i veska. Rettet på jakken, og skrudde opp volumet.

Dagen smakebit kommer altså fra Råta. Og vil du lese flere smakebiter, ta turen innom Mari med bloggen Flukten fra virkeligheten som arrangerer En smakebit på søndag hver uke.

Ha en fortreffelig oktobersøndag 🙂

13 thoughts on “En smakebit på søndag: Råta

Legg igjen en kommentar

