En smakebit på søndag: The Graveyard Book

the graveyard bookGoood søndag! Her er været grått og barnedåp står på planen. Men først er det tid for smakebiter hos Mari. Min smakebit kommer fra mitt nyeste innkjøp på Audible. Jeg ELSKER Audible! Det er så gøy å lese på en helt annen måte enn den vanlige. Og hvis du ikke har prøvd Audible enda så anbefaler jeg deg absolutt å gjøre det. Skjønt, det kan ikke heeelt erstatte følelsen av å holde en vaskeekte, autentisk papirbok i hendene.

Men nok om det og tilbake til mitt nyeste innkjøp: The Graveyard Book av Neil Gaiman. Jeg har hørt en del om og vært nysgjerrig på denne forfatteren en stund nå, og etter at jeg leste ut Råta av Siri Pettersen på torsdag bestemte jeg meg for at denne skulle få snike seg foran i køen av alle de andre bøkene som ligger i ventestabelen.

Det er ikke like lett å bla seg frem og tilbake mellom sidene i en lydbok for å finne en god smakebit som det er i en papirbok (i hvert fall har ikke jeg blitt så god på det enda, men kanskje om jeg blir flinkere å legge inn bokmerker?), så dagens smakebit kommer fra nøyaktig der hvor jeg er nå:

…and how even his guardian had abandoned him.

«Blow me down», said the Duke of Westminster, scratching his nose, a little dried up thing that were mostly nostrils. «What you need is to go somewhere where people would appreciate you».

«There isn’t anywhere», said Bod. «And I’m not allowed out of the graveyard».

Muligens en litt deprimerende smakebit, men så langt liker jeg boken veldig godt. Og jeg elsker at det er forfatteren selv som har lest inn boken. Da vet jeg liksom at den blir lest akkurat sånn som han mener å fortelle historien.

Ha en god lesesøndag! 🙂

16 thoughts on “En smakebit på søndag: The Graveyard Book

  1. Denne har jeg sett på biblioteket, lurt litt på om jeg skal lese. Liker fremsiden og det høres ut som en spennende bok å få med seg. Elsker jo Neil Gaiman, så tror jeg kommer til å like denne boka. Takk for smakebit 🙂

  2. Fine boka!! 🙂 Jeg har lest den både på norsk og engelsk og som tegneserie. Tegneserien er nettopp utgitt og delt i to deler. Den er også nydelig! Ønsker deg en fin dag!

  3. Åh, denne har jeg så lyst til å lese, så kanskje den må være den neste boken jeg tar med meg hjem fra bokhandelen? Har ikke lest noe av forfatteren før men en gang må jo være den første, ikke sant? Tusen takk for smakebiten og ha en fin kveld:-)

Legg igjen en kommentar

