Boken på vent #38

Jeg var inne og kikket på de nominerte til Goodreads Choice Awards Best Books of 2014 igår og innså plutselig hvor mange bøker jeg ikke har lest som jeg hadde tenkt å lese i år. (Avsporing: Visste du at Jo Nesbø sin nyeste bok Sønnen er nominert? Syns det var litt kult. Det er ikke mange norske forfattere som kommer inn på den listen). To av de nominerte bøkene jeg vil lese er bok nummer tre i en serie jeg ikke har begynt på enda. Så da er det bare å sette i gang da.

Dagens bok på vent blir altså The Selection, første bok i serien med sammen navn, skrevet av Kiera Kass:

the selectionFor thirty-five girls, the Selection is the chance of a lifetime. The opportunity to escape the life laid out for them since birth. To be swept up in a world of glittering gowns and priceless jewels. To live in a palace and compete for the heart of gorgeous Prince Maxon.

But for America Singer, being Selected is a nightmare. It means turning her back on her secret love with Aspen, who is a caste below her. Leaving her home to enter a fierce competition for a crown she doesn’t want. Living in a palace that is constantly threatened by violent rebel attacks.

Then America meets Prince Maxon. Gradually, she starts to question all the plans she’s made for herself–and realizes that the life she’s always dreamed of may not compare to a future she never imagined. (Kilde: Goodreads).

Jeg ser for meg at denne boken fort kan bli fin førjulslesing. Forresten er bokbloggen Betraktninger gjestevert for Boken på vent idag, og jeg håper du tar turen innom der for å se på alle de flotte ventende bøkene som finnes i bokbloggerverden.

Ha en fin tirsdag! 🙂

4 thoughts on “Boken på vent #38

  1. Synes disse bøkene har så fine omslag!:) Har også sett på de noen ganger. Men har så mange serier jeg må avslutte før jeg begynner på noen nye. Mange spennende nominerte bøker forresten, måtte innom å titte. Helt enig om at det er morsomt at Nesbø er med:) Ser at jeg har allerede noen av bøkene som er nominert liggende ulest ennå…hmmm må gjøres noe med når jeg trenger litt pause fra all den norske litteraturen jeg prøver å lese for tiden. Kos deg med boken!

  2. Denne tror jeg at jeg har lest om før, for både omslaget og historien virkelt kjent. Samtidig var den litt fristende og, så jeg må hvertfall notere meg den 🙂 Ønsker deg en fin dag!

Legg igjen en kommentar

