En smakebit på søndag: The Selection

Jeg har akkurat kommet hjem fra kino hvor jeg så The Hunger Games: Mockingjay – Part 1. Den var bare så SINNSYKT bra. Koste meg fra ende til annen. Om man ser bort fra det faktum at det satt noen fjortisser rett bak meg som snakket, fniste og sparket i stolen min ca. hele filmen selvsagt – jeg kom forresten til å tenke på at punktene mine for hvordan man ikke skal oppføre seg på konsert stort sett er de samme som når man går på kino.

Men nok om det. Det var en utrolig godt regissert film. Også er det akkurat lenge nok siden jeg leste boken til at jeg ikke husker hvor mye de har forandret på. Det er vel forresten bra at de har forandret på ting for jeg var ikke akkurat så veldig begeistret for boken i utgangspunktet. Nå venter et par timers søvn før det er avgårde på månedens andre (!) barnedåp. Men før det: En smakebit på søndag som Mari med bloggen Flukten fra virkeligheten er vert for hver uke.

Her kan man legge ut en smakebit fra boken (en av bøkene) man leser akkurat nå også linke til innlegget sitt. En kjempefin måte å oppdage nye bøker og blogger eller kanskje få et lite gjensyns med en bok du likte godt. Jeg leser for tiden The Selection av Kiera Cass og det er herfra dagens smakebit kommer:

the selectionWhen the tears finally started to slow, I spoke.

«Maxon, I hope you find someone you can’t live without. I really do. And I hope you never have to know what it’s like to have to try and live without them.»

Maxons face was a shallow echo of my own pain. He looked absolutely broken hearted for me. More than that, he looked angry.

«I’m sorry America, I don’t…» His face shifted a little. «Is this a good time to pat your shoulder?»

His uncertainty made me smile.

«Yes, now would be a great time»

Ha en fin søndag!

16 thoughts on “En smakebit på søndag: The Selection

  1. Folk som sparker i stolene på kino… argh! … jeg tror det fine en egen kjip karma for dem 🙂 Kult at du likte Mockingjayfilmen!
    Bokutdraget fristet ikke meg, men håper du får en god leseopplevelse med den 🙂 Nyt søndagen!

  2. Den filmen må jeg få med meg men det hørtes veldig irriterende med slike folk bak seg på kinoen da 😦 Boken hadde et fint cover som jeg hadde glatt lagt merke til i butikken. Tusen takk for smakebiten 🙂

Legg igjen en kommentar

