En smakebit på søndag: A Clash of Kings

a clash of kingsIdag serverer jeg en smakebit fra bok nummer to i Game of Thrones-serien, A Clash of Kings, skrevet av Geroge R. R. Martin. Jeg har hatt smakebit fra denne tidligere i høst, men etter at jeg kom litt over halvveis i boken har den blitt liggende og forsvunnet bak alle lydbøkene jeg har lest i det siste. Men idag er dagen for å komme videre på denne, jeg er jo så spent på hva som skjer også har jeg så lyst å fortsette å se serien. Akkurat nå betaler jeg 79 kr i måneden for å ha HBO Nordic for å kunne se Game of Thrones, men så kan jeg ikke gjøre det fordi jeg ikke har lest ferdig boken, hehe. Og ja, jeg vet at jeg kan avslutte HBO-abonnementet, men det er jo så klart en av disse småtingene som faller inni mellom alt annet slik at man aldri får gjort det (hørte jeg noen si i-landsproblem?).

Men uansett. Smakebit. Here we go:

Something dark was dangling against the walls of Riverrun, Catelyn saw from a distance. When she rode close, she saw dead men hanging from the battlements, slumped at the ends of long ropes with hempen nooses tight around their necks, their faces swollen and black. The crows had been at them, but their crimson cloaks still showed bright against the sandstone walls.

Det er første søndag i advent og jeg har ingenting spesielt på planen, bortsett fra å se på langrenn, salmeboka minutt for minutt og lese denne boken så klart – oppskriften på en herlig dag 🙂 Inne hos Mari finner du flere smakebiter hos alle de flotte bokbloggerene som finnes rundt forbi på nettet.

Ha en strålende første-søndag-i-advent!

8 thoughts on “En smakebit på søndag: A Clash of Kings

  1. Jeg har disse bøkene på leselisten, men jeg har ikke kommet så langt som til å lese dem enda 🙂 Ønsker deg en fin adventssøndag!

Legg igjen en kommentar

