Harry Potter-listen

Jeg er hardbarka Harry Potter-fan. Jeg har vokst opp sammen med denne serien, og det er uten tvil de beste bøkene jeg har lest, og de bøkene jeg har lest om igjen flest ganger. Siljes Skriblerier har idag postet en liste over ti punkter i Harry Potter, som jeg selvsagt måtte lage min egen versjon av. For ikke bare elsker jeg Harry Potter, jeg elsker også lister. Det må jo være den ultimate kombinasjon. So here we go:

  1. FavorittbokHarry Potter and the Order of the Phoenix
  2. Den boka jeg liker minst: Harry Potter and the Deathly Hallows
  3. DA gråt jeg: Jeg har vel grått litt opp til flere ganger mens jeg leste denne serien, men da Sirius døde må jeg innrømme at tårene strømmet ukontrollert og jeg måtte stoppe å lese for å pusse nesen.
  4. Kjæreste? Sirius
  5. Favorittkarakter: Luna Lovegood
  6. Patronus: Enhjørning
  7. The Elder Wand, The Invisibility Cloak eller The Resurrection Stone: Jeg tror jeg ville gått for usynlighetskappen – tenk å kunne bevege seg rundt uten at folk ante at du var der. Men en tryllestav hadde også vært helt ok å ha.
  8. Hvilket hus: Gryffindoor
  9. Hva slags quidditch – spiller: Vanskelig, jeg er ikke akkurat noe sportsmenneske, men sannsynligvis keeper.
  10. Hva med slutten? Jeg syntes siste bok var litt langdryg, og det er den eneste jeg derfor bare har lest en gang. Men jeg likte allikevel slutten.

Hvordan ser din Harry Potter-liste ut?

Legg igjen en kommentar

