Nemi X

I høst ble den tiende Nemi-boken gitt ut, med det velklingende navnet Nemi X. Den inneholder striper fra 2006 til 2007. 160 sider med striper, for å være nøyaktig. Forordet er skrevet av Jan Egeland. Han skriver blannt annet at

Nemi Montoya er en samfunnsbevisst, engasjert, brutalt ærlig, gøyal, romantisk og überkul dame tidlig i tjueårene.

Kanskje det er derfor jeg liker Nemi så godt – det er jo meg i et nøtteskall! Hehe, ok, kanskje ikke helt. Men noen av stripene er som tatt rett ut av livet mitt, sånn som denne, om når Nemi skal kjøpe bil:

nemi_bil

Jeg kjøpte selv bil i høst, og det er vel ikke til å putte under en stol at det var uhyre viktig for meg at den var av fargen «Sky Blue»… Også får vi servert andre striper av hverdagssituasjoner som jeg kanskje ikke akkurat kjenner meg igjen i, men som rett og slett viser hvilken herlig person Nemi er:

IMG_1830

Det er først de senere årene jeg har forelsket meg i Nemi, så jeg har ikke fulgt bladene fra starten av, derfor elsker jeg å lese bøkene, for jeg får med meg alle stripene fra før jeg begynte å abonnere på bladet. Nemi X skuffer ikke, og er nok også en bok jeg ville kjøpt selv om jeg hadde vært Nemi-fan lengre enn jeg har. Rett og slett, fordi jeg er Nemi-fan.

IMG_1832Det er ikke bare selve stripene som gjør at jeg digger Nemi. Men alt rundt også. Layouten, de flotte tegningene. Hele pakken appelerer til meg. Og heldig som jeg er fikk jeg også to Nemi-bøker jeg ikke hadde til jul. Så de skal jeg stupe inn i nå etterpå 🙂

Tittel: Nemi X
Forfatter: Lise Myhre
Utgitt: 2014
Forlag: Egmont Kids Media As
Kilde: Hardcover, 160 sider, kjøpt, 1. opplag

2 thoughts on “Nemi X

  1. Herlig når man finner slike favoritter. Hos oss er det Pondus som er favoritten, og det er ikke få ganger jeg har kjent meg igjen i Beate og mannen min i Pondus. Håper du har en flott jul, og tusen takk for titten hos meg i dag. Hilsen Anette 🙂

Legg igjen en kommentar

