2014 – en oppsummering

En av mange fine lesestunder i 2014. På bryggekanten på hytta på sørlandet :)

En av mange fine lesestunder i 2014. På bryggekanten på hytta på sørlandet 🙂

2014 er snart over. Om et par timer leser kalenderen 2015. Og med årets slutt følger også en oppsummering av året. Det har vært et bra år med mange fine lesestunder.

Jeg leste 42 bøker i 2014. Av de var…
…26 bøker engelske…
…11 lydbøker…
…1 ebok.

Leseutfordringene mine gikk det derimot ikke så bra med. Jeg skulle lese 52 bøker, i gjennomsnitt en bok i uken. Did not happen. Også meldte jeg meg på Back to the classics Challenge. Av ti klassikere har jeg lest tre. Så altså. Did not happen. Men jeg griner ikke av den grunn. Hele poenget er jo at man skal kose seg mens man leser og ikke føle at lesing er en plikt. Jeg har kost meg, for det meste, så mission accomplished.

Togtur i Sverige er en ypperlig arena for lesing :)

Togtur i Sverige er en ypperlig arena for lesing 🙂

Men jeg tok meg litt vann over hodet og har lært av det. Så i 2015 skal jeg moderere leseutfordringene mine litt. Jeg skal faktisk ganske nøyaktig halvere dem. Så neste år blir mitt lesemål å lese 52 bøker. Om jeg klarer det får vi nå se, men jeg skal i hvert fall ha det målet. Hva jeg leser er det ikke så nøye med, så lenge jeg koser meg mens jeg gjør det.

Alt i alt vil jeg si meg ganske fornøyd med 2014. Og jeg gleder med til 2015 og alt det flotte dette året måtte bringe.

Godt nytt år!

5 thoughts on “2014 – en oppsummering

  1. Det er godt å ha lave skuldre når det gjelder hva en skal lese, jeg synes du har en fin tilnærming til det. Flink å lese engelsk er du og, der kan jeg lære av deg 🙂 Riktig godt nytt år!!

    • Særlig når jeg har en drøss av pensum jeg skal igjennom ved siden av, da tenkte jeg det var bedre å bare ikke ha så mange og høye lesemål 🙂 Engelsk er et språk jeg faktisk bare liker bedre og bedre å lese. Godt nyttår 🙂

  2. Syns du har vært kjempeflink, og at du har fornuftige mål for det nye året. Hvis man legger opp til for mye blir det ikke gøy å lese i det hele tatt, og da er jo hensikten borte. Jeg har også satt meg et mål om å lese 52 bøker i 2015, og så skal jeg bli flinkere til å legge igjen kommentarer hos andre. Jeg blir jo så glad når noen kommenterer hos meg 🙂 Ønsker deg et riktig flott nytt leseår 🙂

    • Med så mye pensum er fornuftige mål best 🙂 Og er det ikke noe sånt som «a book a week keeps the doctor away»? Hehe 😉 Riktig godt nytt leseår til deg også 🙂

  3. Tilbaketråkk: Juli – en oppsummering | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

