My true love gave to me

my true love gave to meMy true love gave to me er utgitt i 2014 og inneholder tolv julenoveller skrevet av ulike forfattere. Vi finner følgende noveller i boken:

Midnights – Rainbow Rowell
The Lady and the Fox – Kelly Link
Angels in the Snow – Matt de la Pena
Polaris Is Where You’ll Find Me – Jenny Han
It’s a Yuletide Miracle, Charlie Brown – Stephanie Perkins
Your Temporary Santa – David Levithan
Krampuslauf – Holly Black
What the Hell Have You Done, Sophie Roth? – Gayle Forman
Beer Buckets and Baby Jesus – Myra McEntire
Welcome to Christmas, CA – Kiersten White
Star of Bethlehem – Ally Carter
The Girl Who Woke the Dreamer – Laini Taylor

Jeg har virkelig kost meg mens jeg har lest denne boken. Den ble mitt valg som julebok i år og jeg angrer ikke. Tittelen spiller veldig på sangen 12 days of Christmas og jeg har forsøkt å lese en novelle om dagen for å sprite opp julestemningen litt. Selv om jeg tyvstartet med den noen dager før jul da, hehe.

welcome to christmas, ca

Det som imponerer meg er hvordan alle novellene handler om julen og kjærligheten, men at de fremdeles er totalt ulike. Det gjør at det ikke blir kjedelig å lese tolv noveller som i teorien handler om det samme. Bortsett fra den siste da, The Girl Who Woke the Dreamer. Den likte jeg ikke i det hele tatt, og jeg endte opp med å skumme gjennom mesteparten av den.

katter på fanget

Katter er godt selskap å ha når man leser 🙂

Men de andre var så bra at boken får tommel opp allikevel. Novellene jeg likte aller best var Welcome to Christmas, CA og What the Hell Have You Done, Sophie Roth?

Redigert av: Stephanie Perkins
Utgitt: 2014
Forlag: Macmillan Choldren’s Bokk
Kilde: Hardcover, kjøpt, 355 sider

4 thoughts on “My true love gave to me

    • Takk for det 🙂 Det skal nevnes at kanten på sidene er rosa da, og det blir veldig mye rosa rett i ansiktet mens man leser, så jeg skulle faktisk ønske jeg hadde kjøpt den andre utgaven, hehe 😉 Men hvis du liker rosa er det nok helt topp 🙂 Innholdet er uansett bra 🙂

  1. Det hørtes ut som en bok jeg må spare til neste jul. Jeg tenkte på å ha en julebok til jul i fjor og, men så gikk det i glemmeboken 🙂

Legg igjen en kommentar

