Siege and Storm

«I’m more of a weed,» I said drily.

Tamar grinned. In combat, she was cold and silent fire, but when she wasn’t fighting, her smiles came easily. «I like weeds,» she said, pushing herself off from the railing and gathering her scattered lenghts of rope. «They’re survivors.»

Forfatter: Leigh Bardugo
Forlag: Henry Holt and Company
Utgitt: 2013
Kilde: Hardback, kjøpt, 432 sider

Om boken
Hunted across the True Sea, haunted by the lives she took on the Fold, Alina must try to make a life with Mal in an unfamiliar land, all while keeping her identity as the Sun Summoner a secret. But she can’t outrun her past or her destiny for long (fra bokens bakside).

siege and storm - kvadrat

Min mening om boken
Siege and Storm er bok nummer to i trilogien The Grisha. Jeg synes ofte nummer-to-bøker blir litt langdryge og kjedelige, liksom som et lite mellomstopp eller en gjennomføringsdel som tar oss fra starten av historien (bok en) til slutten av historien (bok tre). I deler av denne boken hadde jeg også den følelsen, men samtidig tok Bardugo så mange uventede vendinger at jeg ikke kjedet meg mens jeg leste. Flere ganger når jeg tok meg selv i å tenke at selvfølgelig kommer dette til å skje nå, fikk historien en overraskende handling og det som jeg trodde kom til å skje, gjorde ikke det i det hele tatt.

Så alt i alt, bra bok, bra nummer-to-bok, ikke den beste nummer-to-boken jeg har lest, men absolutt innafor.

Bok nummer tre, Ruin and Rising, er på vei i posten 😉

5 thoughts on “Siege and Storm

  1. Jeg er så enig i at bok 2 kan være fæle. jeg har gitt opp ett par trilogier på grunn av det 🙂 Men jeg ble litt fristet av denne serien likevel 🙂

  2. Tilbaketråkk: Juli – en oppsummering | Lesehesten

  3. Tilbaketråkk: Smakebit – Ruin and Rising | Lesehesten

  4. Tilbaketråkk: Ruin and Rising | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

