Grey

Du har kanskje fått det med deg. E. L. James har skrevet Fifty Shades of Grey fra Christian Greys perspektiv. Boken raste rett opp på toppen av bestselgerlistene, bare Harper Lees Go Set a Watchman har klart å slå den nå den siste uken. 

greyForfatter: E. L. James
Forlag: Vintage
Utgitt: 2015
Kilde: Kjøpt, e-bok

Om boken
Historien har du kanskje hørt ført. Anastasia Steele ramler (bokstavelig talt) inn på kontoret til Christian Grey. Hun skal intervjue ham for skoleavisen i stedet for hennes venninne, Kate, som har blitt syk. Grey faller for Ana, og vil gjerne ha et forhold til henne som kanskje ikke er helt tradisjonelt. Historien er, som sagt, her fortalt av Christian Grey selv, og omhandler første bok i Fifty Shades-trilogien.

Min mening
Jeg har lest Fifty Shades-trilogien. Og noe av det som slo meg med denne boken er at det er mer historie og mindre erotiske scener. Mulig det bare er meg, men jeg syntes det var mer «sjel» i denne boken enn de forrige tre. Mulig det er fordi Christian Grey er en litt mer kompleks person enn Anastasia Steele. Det var uansett veldig interessant å se historien fra hans perspektiv.

En av tingene jeg liker best med boken er faktisk e-postflørtingen mellom Christian og Ana. Det er liksom noe eget og originalt med det. Jeg tok meg også i å se at jeg nærmet meg slutten og tenke «Nei, jeg vil ha mer». Så selv om man kanskje ikke akkurat kan kalle denne typen litteratur «dyp» så er den fengende. Jeg håper James skriver de to andre bøkene fra Christian sitt perspektiv også.

Dom for boken: Tommel opp!

One thought on “Grey

  1. Tilbaketråkk: Juli – en oppsummering | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

