Juli – en oppsummering

Det er lenge siden jeg har kommet med et oppsummeringsinnlegg for måneden nå. Det forrige oppsummeringsinnlegget var faktisk for året 2014. Delvis har det ikke blitt oppsummeringsinnlegg fordi jeg ikke har hatt så mye tid å blogge det siste året grunnet kombinasjonen mye jobb og et heftig studium ved siden av (heldigvis er jeg ferdig med det nå – jeg klarte det! puh) og delvis fordi, som en naturlig følge av denne heftige kombinasjonen, har det ikke blitt tid til å lese så mye annet enn pensumbøker. Det er liksom ikke så mye vits å skrive et oppsummeringsinnlegg med teksten «Denne måneden har jeg lest de 86 første sidene i denne boken…», hehe 😉

Men nå er helvetesåret (unnskyld språket) over og jeg er «back in the game». Jeg skal riktignok fremdeles studere ved siden av jobb, men nå snakker vi et studium som er helt overkommelig å kombinere med jobb og (en til tider noe usunn?) bokavhengighet. Jeg ser riktignok at lesemålet mitt på Goodreads, å lese 52 bøker i år, kommer til å gå helt nedenom og hjem. Så langt har jeg lest 17 bøker (jeg er i følge Goodreads «12 books behind schedule»), og med tanke på at vi allerede er i uke 31, har jeg innsett at jeg må krype til korset og moderere lesemålet mitt.

Lest i juli
Tenkt at juli er over allerede. Det gikk så fort! Men jeg hadde en fin juli på hytta med mange fine folk, mange fine bøker og min nye store kjærlighet – geocaching! Noen andre som driver med det? Det er SÅ gøy og jeg har fått gått så mange fine turer. Syv bøker fikk jeg lest meg i juli, det er ca. like mange som jeg har lest til sammen resten av året, hehe 😉

  1. Looking for Alaska, John Green
  2. Siege and Storm, Leigh Bardugo
  3. Wheat Belly, William Davis
  4. Fangirl, Rainbow Rowell
  5. Rivers of London, Ben Aaronovitch
  6. Grey, E. L. James
  7. Mind Games, Teri Terry

Påbegynt
Jeg har også påbegynt noen bøker som jeg satser på å lese ferdig i august:

  • Anna Karenina, Lev Tolstoj
  • The Lord of the Rings, J. R. R. Tolkien

I etterkant ser jeg at det kanskje ikke var så smart å begynne på to sånne mursteiner samtidig, så det er mulig en av dem må vente litt.

Jeg har også to lydbøker jeg leser samtidig:

  • The Way of Kings, Brandon Sanderson
  • Scarlet, Marissa Meyer

The Way of Kings er jo faktisk også en mursteinsbok. Den er over 45 timer lang. Så sånn sett leser jeg faktisk tre mursteinsbøker samtidig nå. Hmm. Mulig jeg må revurdere det litt 😛

Nyanskaffelser
Det ble også (alt for) mange nye bøker i løpet av juli. 14 bøker teller listen av nyanskaffelser:

  1. Jeg er Malala, Malala Yousafzai
  2. Rivers of London, Ben Aaronovitch
  3. Mind Games, Teri Terry
  4. Fangirl, Rainbow Rowell
  5. Siege and Storm, Leigh Bardugo
  6. Anna Karenina, Lev Tolstoj
  7. Analfabeten som kunne regne, Jonas Jonasson
  8. Ruin and Rising, Leigh Bardugo
  9. The Lord of the Rings, J. R. R. Tolkien
  10. What the Fat?, Shoefield, Zinn og Rodger

Og det var bare papirbøkene jeg har anskaffet meg, jeg har også fått fire lydbøker:

  1. The Way of Kings, Brandon Sanderson
  2. Scarlet, Marissa Meyer
  3. All the Light We Cannot See, Antony Doerr
  4. Alpha, Jasinda Wilder

8 thoughts on “Juli – en oppsummering

  1. Anna Karenina er nydelig, skulle ynskje eg hadde tid til å lese den om igjen dette året. Den gjekk så kjapt å lese at eg syns ikkje det var noko murstein 🙂 All the Light we Cannot See las eg tidlegare i år og den har eit nydelig språk.

  2. Jobb og studier samtidig er heftig – hatten av til deg for det. Jeg vet akkurat hva du snakker om. Man har knapt tid å puste mellom slagene, og man blir ekspert på å tyne ut max av døgnets 24 timer 🙂 Mange flotte bøker anskaffet ser jeg. Som Elida kunne jeg tenke meg å lese Anna Karenina igjen. Sikkert 25 år siden jeg leste den første gang… Lord of the Rings er også fantastisk. Nå vet jeg ikke om du leser norsk eller engelsk versjon. Den norske er mye lettere. Den engelske var temmelig tung å fortære, men det engelske språket var utrolig fascinerende. Du er tøff med to parallelle mursteiner! Fortsatt fin lesesommer!

    • Det er absolutt ganske heftig ja, men man lærer å bli effektiv i det man gjør 😉 Jeg leser Anna Karenina på norsk og Lord of the Rings på engelsk 😉 Leser helst på engelsk bøker som er originalt på engelsk 🙂

  3. Så flott oppsummering! Jeg har mer enn nok med å kombinere lesing bare med jobb, så jeg bøyer meg i støvet for dem som har studier i tillegg. Håper august blir like fin på lesefronten 🙂

Legg igjen en kommentar

