Mind Games

mind gamesForfatter: Teri Terry
Forlag: Orchard Books
Utgitt: 2015
Kilde: Paperback, 433 sider, kjøpt

Om boken
Luna has a secret. She is different, but no one must find out. Because in this world you must play their game, or it could cost you your life. Will Luna discover her true destiny in time to save the ones she loves? (fra bokens bakside).

Min mening
Allerede i løpet av de første sidene jeg leste av denne boken tenkte jeg «Ahh, det er er sånn bok. En sånn som sluker deg inn fra første setning og ikke lar deg legge den ned igjen før du er ferdig med siste, og selv ikke da.» Jeg liker sånne bøker. Men det var nå litt flaks at jeg valgte å lese den mens jeg var på ferie, ellers kunne det fort gått ut over nattesøvnen.

Mind Games finner sted en gang i fremtiden, når mennesker plugger inn i en virtuell verden og lærer og gjør så og si alt i livet sitt der inne. Forfatteren har skapt en fremtid som det er helt trolig at kan skje og det er med på å gjøre historien fengende og umulig å legge fra seg.

Selv om jeg liker denne boken veldig godt stusser jeg litt over at hun (tror jeg) bruker historien til å reklamere for seg selv.

«What is this fictional world, «Slated»? I’ve never heard of it,» I say, out loud.

«Didn’t you study it in English?» Marina says. «The novel was used as an example of what can happen when rulers govern irrationally in pursuit of their own interest, and how ends don’t justify the means. That sort of stuff.»

Nå har jeg riktignok ikke lest Slated-trilogien som forfatteren har skrevet. Men et kjapt googlesøk fortalte meg at det er disse bøkene forfatteren sikter til i dette sitatet. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke. Mulig at om jeg hadde lest Slated-trilogien så hadde jeg syntes det var kjempegøy at forfatteren spilte videre på dette. Litt som at jeg digger at hun referer til Harry Potter flere ganger i boken. Faktisk er dette tredje boken på rad jeg leser som refererer til Harry Potter.

Men nok om det. Jeg likte uansett Mind Games fryktelig godt og anbefaler sterkt å lese den!

2 thoughts on “Mind Games

  1. Tilbaketråkk: Juli – en oppsummering | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

