Min nye store kjærlighet

Jeg har lenge hatt lyst å prøve meg på å lese tegneserier. Da jeg var liten leste jeg masse tegneserier, Donald og Wendy var blant favorittene. Nå idag abonnerer jeg på Nemi og er lykkelig som en liten unge hver gang det kommer i posten. Men jeg har også hatt lyst å lese såkalte «comic books» en stund. Delvis inspirert av The Big Bang Theory, delvis av andre bokblogger (Ander Leser blant annet) og delvis av min egen nerdethet har jeg blitt veldig nysgjerrig på hva dette egentlig er for noe. Og nå har jeg endelig bestemt meg for å hoppe.

arrow

Å manøvrere seg frem i verden av «comic books» var jammen ikke enkelt, viste det seg. Det er jo så mye! Hvor begynner man liksom? Vel, når man er helt nybegynner må man jo bare starte et sted å lære mens man går. Jeg tenkte «Marvel – Iron Man, la oss begynne der». Et kjapt googlesøk viste meg veien inn på Marvel Unlimited. Så vidt jeg kan forstå kan man lese alle Marvel sine tegneserier online her. Jeg gikk videre inn på «browse» og fant raskt veien frem til Iron Man. Der var det listet seks serier med Iron Man, i tillegg til to Iron Man 2.0Iron Man 2.0: Saga, Iron Man 2.0: Modern Warfare, Iron Man 2: Public Identity, Iron Man and Sub-Mariner, Ivincible Iron Man, Invicible Iron Man Annual, Invincible Iron Man MGC og i hvert fall tyve andre former for Iron Man. Jeg følte meg litt som Penny når hun spør om gutta kan kjøpe en «comic book» til nevøen hennes og Sheldon ramser opp alle formene for Spiderman som finnes.

arrow

Lettere skremt tenkte jeg «Ok, så ikke Iron Man – enda. La oss begynne med noe litt mer komplisert.» Det falt meg plutselig inn å søke etter en «comic book»-app på iPaden. Og jammen, der fant jeg comiXology. Det var ikke bare bare å manøvrere seg frem her heller. Men etter å ha registrert en profil på nettsiden tok jeg sats. Jeg ser for tiden på serien Arrow og tenkte at Green Arrow må jo være fin å begynne med. Her fikk jeg bare ti treff på serier og fant ut at det jammen er laget en serie spesifikt i forbindelse med tv-serien Arrow. Og jeg tenkte at dette er sikkert kjempejuks, å begynne med å lese noe som er så nytt og ikke «de gode gamle». Men på dette punktet var jeg så forvirret at jeg bare bestemte meg for å begynne her, og så ser vi hvordan det går. I skrivende stund ligger nå denne serien på iPaden og venter på meg.

Fortsettelse følger…

One thought on “Min nye store kjærlighet

  1. Kult.. Ser frem til å høre hva du syntes.. Kan anbefale tegneseriene Saga.. Her finnes det 4 volumet, 5 kommer snart.. Så det er ganske oversskueligt.. Det er Science fiction.
    Og Fables som er en litt lengre serie.. Men blir på en måte krim med alle kjente eventyr karakterer.. Skal sies jeg kun har lest vol 1 av Fables, så vet ikke hvordan den utfolder seg videre.. Men begge er serier som har blit rost opp i skyene av bloggere og booktubere 😀 kos deg i tegneseriens verden 😊 deilig og koble litt av med en lett tegneserie innimellom.

Legg igjen en kommentar

