En smakebit på søndag: The Lord of the Rings

Det er søndag, og etter en liten sommerferie, er Mari tilbake med smakebiter. Min smakebit idag kommer fra en av mursteinene jeg leser for tiden, The Lord of the Rings, av J. R. R. Tolkien. Men smakebiten kommer ikke fra selve boken, men fra noe som står på baksiden, opprinnelig skrevet i The Sunday Times:

«The English-speaking world is divided into those who have read The Hobbit and The Lord of the Rings and those who are going to read them.»

the lord of the rings

Jeg måtte trekke litt på smilebåndet da jeg leste det. Hobbiten har jeg lest, og Ringenes Herre har jeg lenge følt et behov for å lese. Det føles som noe jeg liksom bare må gjøre.

Ha en fin søndag!

15 thoughts on “En smakebit på søndag: The Lord of the Rings

  1. Tror nok den beskrivelsen stemmer (at verden består av de som har lest dem og de som skal lese dem) og jeg har selv lest begge. Til forskjell fra mange andre jeg kjenner så har jeg ikke blitt helt betatt av Tolkiens univers, jeg liker det, men det er mange andre Fantasy-bøker jeg er mer glad i, men med det sagt så likte jeg disse bøkene og særlig «The Hobbit» som appellerte veldig til den litt barnlige dagdrømmeren i meg som elsker det eventyraktige og som syns Bilbo er en herlig karakter =D Fin smakebit og ha en fortsatt fin dag 🙂

  2. Tilbaketråkk: Smakebit – LotR | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

