Smakebit – LotR

Det er igjen søndag. Og igjen byr Mari på smakebiter. Jeg tenkte å servere en smakebit fra Ringenes Herre denne uken. Men i motsetning til den jeg serverte forrige uke, som strengt tatt ikke var fra Ringenes Herre i det hele tatt, skal jeg denne uken servere en smakebit som faktisk er fra boken.

The sun was beginning to get low and the light of afternoon was on the land as they went down the hill. So far they had not met a soul on the road. This way was not much used, being hardly fit for carts, and there was little traffic to the Woody End. They had been jogging along for an hour when Sam stopped a moment as if listening. They were now on level ground, and the road after much winding lay straight ahead through grass-land sprinkled with tall trees, outliers of the approaching woods.

«I can hear a pony or a horse coming along the road behind,» said Sam.

Jeg merket at når jeg leste denne delen av boken, syntes jeg det var ganske skummelt. Jeg har jo sett filmene, så jeg vet at det er black riders som kommer etter dem, og det gjør det hele ganske skummelt. Men så lurer jeg litt på da, om jeg hadde syntest det samme dersom jeg ikke hadde visst hvem som kom på den hesten.

the lord of the rings

Jeg må også innrømme at jeg var litt skeptisk til å lese Ringenes Herre i forhold til at jeg har sett filmene og vet hvordan det ender helt til slutt. Men selv om jeg ikke har kommet så veldig langt i boken merker jeg at det er jo masse som skjer i bøkene som er helt utelatt i filmene, så jeg trives faktisk veldig godt med å lese boken 🙂

11 thoughts on “Smakebit – LotR

  1. Jeg har lest Ringenes Herre utallige ganger 🙂 Selv om filmene er fantastiske kan de ikke sammenlignes. Det står utrolig mye mer i bøkene enn det som er med i filmene 🙂 Ønsker deg en fin søndagskveld!

  2. Jeg har lest bøkene for mange år siden, men jeg må innrømme at jeg faktisk foretrekker filmene foran bøkene. Men har kjøpt dem nylig i ny flott versjon, så vil gi dem en ny sjanse. Takk for smakebiten!

Legg igjen en kommentar

