Smakebit – Carry On

carry onI sit up and turn on the lights without trying. That happens sometimes, with small spells, when I’m stressed. It’s not supposed to. Penny thinks it might be like telepathy, skipping the words to get straight to the goal.

Jeg leser for tiden «Carry On» av Rainbow Rowell på iPaden. Denne boken er litt spesiell. Dersom du har lest «Fangirl» av samme forfatter vet du at hovedpersonen i den boken, Cath, skriver fanfiction om Simon Snow, som best kan sammenlignes med Harry Potter. Simon Snow ble så populær gjennom «Fangirl» at nå har faktisk Rowell skrevet boken som omhandler det siste året hans på magiskolen Watford.

Jeg har nettopp begynt å lese boken og kjenner at jeg er litt spent. Jeg er Harry Potter-fan med stor H, og det er vanskelig å lese «Carry On» uten å sammenligne. Kommer jeg til å bli skuffet? Eller imponert over at forfatteren klarer å skrive en sånn bok uten å plagiere J. K. Rowling? Bare tiden vil vise…

Imens kan du jo sjekke ut flere smakebiter hos Mari 😉

19 thoughts on “Smakebit – Carry On

  1. Bøkene jeg leser nå blir beskrevet som «Harry Potter etter at han har blitt voksen og begynt i polititet» 🙂 Jeg elsker de bøkene så jeg tror kanskje jeg må prøve meg på Rainbow Rowell og. Ha en fin søndag!

  2. Tack för smakbiten! Har inte läst något av författaren, men har som projekt att lyssna på HP böckerna inlästa av Stephen Fry och vem vet testar kanske Rainbow Rowell sen någon gång…. 😉

Legg igjen en kommentar

