Carry On

Dersom du har lest Fangirl av Rainbow Rowell vet du at denne boken handler om Cath som skriver fanfiction om Simon Snow, som best beskrives som det universets utgave av Harry Potter. Nå har Rowell skrevet Carry On som handler om Simon Snow og hans siste år på magikerskolen Watford.

Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk til denne boken. Jeg var meget skeptisk. Men det er ikke som om det var et alternativ å ikke lese den. Og jeg angrer ikke.

carry on

Det som bekymret meg på forhånd var at jeg er skikkelig, intenst ihuga Harry Potter-fan. Jeg er vokst opp med bøkene og filmene og elsker Harry Potter. Jeg var veldig spent på om Rowell kunne klare å skrive en historie som ikke ble skuffende. Og jeg må si hun har klart det på en imponerende måte.

Det er ikke noe Harry Potter-bok. Ingenting kommer noen sinne til å bli så bra som Harry Potter. Det er jo tross alt «originalen». Men Rowell balanserer fint alle likhetene, som ikke er like nok til å være plagiat, med en god dose kreativitet og interessante vendinger. Noe som gjorde at denne boken falt veldig godt i smak hos meg. Jeg leste den ut på null komma svisj og koste meg fra ende til annen. Anbefales!

2 thoughts on “Carry On

  1. Tilbaketråkk: November – en oppsummering | Lesehesten

  2. Tilbaketråkk: Eleanor & Park | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

