The Ocean at the End of the Lane

the ocean at the end of the lanePå søndag leste jeg ut en hel bok på en dag. Det er det ikke ofte jeg har mulighet til. Men søndagen min var helt åpen og jeg skulle bruke den til akkurat hva jeg ville. Så da ble det selvsagt lesing. Med noen avbrudd for å gjøre praktiske ting som å spise og lage kaffe, leste jeg store deler av dagen. Det var veldig deilig!

Boken var Neil Gaimans The Ocean at the End of the Lane. Jeg har tidligere lest The Graveyard Book som jeg likte veldig godt. Og siden da har jeg tenkt at jeg må lese mer av denne forfatteren. The Ocean at the End of the Lane likte jeg ikke like godt. Eller jo. Jeg likte den, jeg leste den jo ut på en dag. Og det hadde jeg ikke klart dersom jeg ikke likte den. Men samtidig likte jeg den ikke. Men jeg synes allikevel det var en bra bok. Det er vanskelig å forklare min oppfatning av boken, men jeg noterte meg noen stikkord om boken etterhvert som jeg leste:

Creepy, spennende, interessant, grotesk, fasinerende, skummelt, «jeg kommer til å få mareritt i natt», «klarer ikke å slutte å lese, må vite hva som skjer etterpå, må få svar på alle spørsmålene jeg har», hypnotiserende, overnaturlig, samfunnskritisk?, ekkelt, thriller, horror, skrekkhistorie, «hvis dette var en film hadde jeg ikke klart å se den», educating, til ettertanke, å motstå fristelser på veien for å nå det endelige målet, aldri kjedelig, surrealistisk, metafor for livets fristelser og fallgruver, dyp, fantastisk!

Er det andre som har lest boken? Hva syntes du?

One thought on “The Ocean at the End of the Lane

  1. Tilbaketråkk: November – en oppsummering | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

