November – en oppsummering

Vi skriver siste dag i November og det er tid for å oppsummere lesemåneden som gikk.

I november har jeg lest

Jeg har påbegynt

  • Harry Potter and the Sorceres Stone, J. K. Rowling, lest av Jim Dale på lydbok
  • Cress, Marissa Meyer, lest av Rebecca Soler, også på lydbok
  • Cruel Beauty, Rosamund Hodge

I tillegg har jeg valgt å forkaste et par bøker

  • Alpha, Jasinda Wilder – jeg har hørt godt over halvparten av denne, men den er rett og slett ikke verdt tiden min, forkastes heretter for evig og alltid
  • The Way of Kings, Brandon Sanderson – begynte å høre på denne i sommerferien, men den er rett og slett bare så lang at jeg måtte ha en pause, innser at den kanskje aldri blir hørt ferdig, men foreløpig er den bare satt på vent
  • The Lord of the Rings, J. R. R. Tolkien – Jeg har lest første bok, den skal definitivt leses ferdig en gang jeg har bedre tid til mursteiner (hvor jeg ikke allerede vet hvordan det ender, jf. filmene). Men det er mulig det må bli et sommerprosjekt. Som det står på baksiden av utgaven min: «The English-speaking world is divided into those who have read The Hobbit and The Lord of the Rings and those who are going to read them.» – The Sunday Times

Jeg har altså begynt med noe nytt. Jeg har aldri noensinne klart å slutte å lese en bok før jeg hadde lest hele, samme hvor kjedelig eller lite givende den var. Men jeg har innsett at det er så vanvittig mange bøker jeg har lyst å lese der ute, og skal jeg komme gjennom alle nytter det ikke å lese de som ikke gir meg noe. Det er ingen skam å snu!

I desember har jeg planlagt å lese

  • Ferdig de bøkene jeg har begynt på selvsagt
  • The Wise Man’s Fear av Patrick Rothfuss – oppfølgeren til The Name of the Wind og andre bok av The Kingkiller Chronicles
  • Minst en til av Harry Potter-bøkene som endelig er tilgjengelig på Audible
  • En julebok – noen som har gode forslag?

Ønsker deg en fin desember lesemåned 🙂

 

2 thoughts on “November – en oppsummering

  1. Jeg har lest The name of the wind på norsk og skal i gang med The wise man’s fear etterpå. Det er fine bøker. The ocean at the end of the lane har jeg lest både på norsk og engelsk. Jeg har lyst til å høre Harry Potter på lydbok, men lest av Stephen Fry. Og så ønsker jeg meg den nye illustrerte Harry Potter boken til jul 🙂

  2. Vi har ganske ulik lesesmak, men jeg fryder meg over at jeg har lest en av bøkene dine denne måneden, og det er The ocean. Den likte jeg godt, og skulle gjerne lest mer av Neil Gaiman. Jeg er dårlig på å lese «julebøker» så jeg tror jeg vil følge med her og se om du får noen hete tips 🙂

Legg igjen en kommentar

