Eleanor & Park

«Eleanor is the new girl in town, and with her chaotic family life, her mismatched clothes and unruly red hair, she couldn’t stick out more if she tried.

Park is the boy at the back of the bus. Black T-shirts, headphones, head in a book – he thinks he’s made himself invisible. But not to Eleanor . . . never to Eleanor.» (Fra bokens bakside).

eleanor and park

Jeg har tidligere lest Fangirl og Carry On, av samme forfatter – Rainbow Rowell. Og disse har jeg likt veldig godt. Eleanor & Park er, som de andre bøkene, en lettlest bok. Men den blir muligens litt for ungdomsroman for meg (er det jeg som er problemet her? har jeg blitt voksen? hjelp!?). Boken startet bra, men så ble det litt «over the top» for meg og siste tredjedel av boken ble tyngre og tyngre å komme seg gjennom. Den passer nok bra for de som liker litt klissete og «simple» ungdomskjærlighetsromaner, men det var ikke helt i min gate, dessverre.

Legg igjen en kommentar

