Smakebit – Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Som ihuga Harry Potter-fan har jeg selvsagt lest alle Harry Potter-bøkene, både på norsk og engelsk, og sett alle filmene, og for tiden holder jeg på å høre meg gjennom lydbøkene også. I går kveld var turen kommet til bok nummer tre i rekken, Harry Potter and the harry-potter-3Prisoner of Azkaban. Smakebiten er hentet fra første kapittel, hvor Harry holder på å skrive et essay om heksebrenning på 1300-tallet:

On the rare occasion that they did catch a real witch or wizard, burning had no effect what so ever. The witch or wizard would perform a basic flame freezing charm and then pretend to shriek with pain while enjoying a gentle tickling sensation.

Jeg må nå innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet, særlig når det fortsetter med at en heks lot seg fange 47 ganger fordi hun likte så godt å bli brent på bålet. Kanskje litt morbid, med tanke på at man faktisk pleide å brenne mennesker på bål. Men man må nå klare å se humoren i det allikevel tenker nå jeg.

Flere smakebiter finner du hos Mari. Ha en strålende tredje søndag i advent!

10 thoughts on “Smakebit – Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

  1. I år har jag läst Harry Potter-serien för första gången, valde att läsa på engelska 🙂 Nästa år har jag tänkt se filmerna, fast jag har sett en del av dem tidigare 🙂 Tack för smakebiten!

  2. Jeg har dem også, på begge språk. I fjor jul fikk jeg den første illustrerte på engelsk, så jeg regner med at nr 2 ligger under juletreet dette året 🙂 Ha en riktig fin tredje søndag i advent!

  3. Jeg elsker denne delen av boken! Jeg er også stor Harry Potter-fan. Håper å få de illustrerte utgavene av de to første bøkene i julegave, for jeg syns de er så fine. Takk for smakebiten, og ha en fin søndag!

  4. Jag har lyssnat på de första fyra böckerna, på engelska, upplästa av Stephen Fry – så bra! Måste (vill) lyssna på nästa del snart. Tack för påminnelsen och smakbiten! 🙂

  5. Eg har alle lydbøkene med Stephen Fry som leser Harry Potter i Audible-appen, og det er så kjekt. Då eg høyrte dei første gongen var det enkelte gonger eg totalt gløymte at det var kun ein mann som les alt. Tredjeboka er forøvrig yndlings-Potterboka mi ❤

Legg igjen en kommentar

