Smakebit – Red Queen

Det er søndag og tid for smakebiter.

Jeg klarer visstnok ikke å lese ferdig bøker for tiden, men begynner støtt og stadig på flere, samtidig som bokhyllen hoper seg opp. I går kveld startet jeg på Red Queen av Victoria Aveyard. Jeg har hørt mye bra om denne i det siste og er spent på å se om den leverer (og ikke minst om dette blir en jeg leser ferdig før jeg er i gang på neste).

red queen

«Silvers are supposed to fight bravely, to flaunt their skills, to put on a good show – but not die. After all, they aren’t Reds.»

«In school, we learned about the world before ours, about the angels and gods that lived in the sky, ruling the earth with kind and loving hands. Some say those are just stories, but I don’t believe that. The gods rule us still. They have come down from the stars. And they are no longer kind.»

Disse to smakebitene er hentet fra slutten av første kapittel i boken. Det blir spennende å se hva som skjer videre. Flere smakebiter på denne søndagen finner du hos Mari.

Ha en super lesesøndag!

 

12 thoughts on “Smakebit – Red Queen

  1. Jeg er visst der jeg og. Det blir stadig flere bøker jeg leser i, uten å fullføre de jeg har liggende. Til mitt forsvar må jeg jo lese Tørst 😀 Men jeg må ta meg sammen og få fullført noe og 🙂 Ha en riktig fin søndag!

Legg igjen en kommentar

