Running like a girl

Har du noen gang hatt lyst å hive deg på løpebølgen? Det har jeg, flere ganger, tre for å være nøyaktig. Og den siste gangen lyktes jeg faktisk. Det er nå over et år siden og jeg løper fremdeles – og jeg digger det, i hvert fall de fleste dager.

Samtidig som jeg kastet meg på løpebølgen, for tredje gang, leste jeg Running like a girl, skrevet av Alexandra Heminsley. Hun for teller på en morsom og underholdende måte om sin egen vei fra å ikke kunne løpe til å løpe maraton. Og det var virkelig en motivasjon for meg selv når jeg satte igang for tredje (og forhåpentligvis siste) gang. Nå skal ikke jeg komme her å påstå at denne boken var det eneste som endelig klarte å gjøre meg til en løper, men det skadet i hvert fall ikke å lese den.

Fra bokens bakside:

running like a girlAlexandra had high hopes: the arse of an athlete, the waist of a supermodel, the speed of a gazelle. Defeated by gyms and bored of yoga, she decided to run.

Her first attempt did not end well. Six years later, she has run five marathons in two continents. But, as her dad says, you run with your head as much as with your legs.

So, while this is a book about running, it’s not just about running. You could say it’s about ambition (yes, getting out of bed on a rainy Sunday morning counts), relationships (including talking to the intimidating staff in the trainer shop), as well as your body (your boobs don’t have to wobble when you run). But it’s also about realising that you can do more than you ever thought possible.

Boken kan leses av alle, men du vil nok få mest glede av den dersom du er jente og er eller har lyst å bli en løper. Anbefales uansett av meg!

Den finnes også i norsk utgave under tittelen Løp som en jente.

Løper du? Har du lest denne boken? Spent å høre fra andre løpere her 🙂 

Legg igjen en kommentar

